Friss topikok

Linkblog

blog-e

Miért is?

Ezt a blogot almádiban tanuló diákok hozták létre azért, hogy legyen egy olyan hely, ahol ki lehet beszélni a problémákat, a gondokat (és a jó dolgokat úgy szintén). Reményeink szerint elérjük, hogy mindenkinek felnyíljon a szeme: a Suliért Tenni Kell. Mindenkinek.

Utolsó kommentek

„Én nem fogom be pörös számat...”

2008.10.20. 21:28 | dlsbbloggerek | 6 komment

 

„Az kellett volna, hogy más legyen: hogy mégse legyen olyan, amilyen. És ne a rossz legyen a valóságosabb és hitelesebb, hanem a jó.”

 

„Kuss. Ennek vége van.”

 

„… csak untuk már nagyon a sok dulakodást. Aztán mégis, furcsa módon, ebben az előkelő és túlfinomult korszakunkban, valahogyan több pofont osztogattam, mint valaha életemben.”

 

„ – Szóval ereklye?

Ereklye.”

 

(Ottlik Géza: Iskola a határon)

 

 

 

Ez a bejegyzés kissé önös módon arra szolgál, hogy a kommentekben elmondjam: engem mi bánt. De ennyi nem elég. Nem elég a baj. Szeretném a hibákra úgy felhívni a figyelmet, hogy egyben megoldási javaslatot is nyújtsak hozzá.

A kommentek szerkezete tehát: hiba (baj, panasz) + megoldási javaslat. Vegyük ezt (is) játéknak, aminek tehát szabályai vannak, vagyis csalni nem lehet, nem szabad. Tehát kérem: csak az kommenteljen, aki be tudja tartani a játékszabályokat.

(Nota bene: ennek mintájára létrejöhetne egy másik bejegyzés, ami arról szólna, hogy mi a jó az iskolánkban, és hogyan ne rontsuk el lehetőleg. De ezt már rátok bízom.)

 

Idézettel kezdtem, idézettel zárom: „Most tehát, athéni férfiak, nagyon is távol állok attól, hogy - mint ahogyan vélnék - magamat védelmezzem, hanem titeket védelmezlek: ne vétkezzetek az isten ajándéka ellen azzal, hogy engem elítéltek. Mert ha engem kivégeztettek, nem egykönnyen találtok más ilyen embert, akit, ha ez nevetségesen hangzik is, egyenesen úgy küldött városotokra az isten, mint valami nagy, nemes paripára, mely éppen nagysága miatt meglehetősen lomha, és rászorul arra, hogy egy bögöly felébressze.”

 

                                                                       (Platón: Szókratész védőbeszéde)

 

 

robit ikalju, a ’bögöly’

A bejegyzés trackback címe:

https://dlsb.blog.hu/api/trackback/id/tr28723784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ivan_campevic 2008.10.20. 21:31:34

köszönjük a posztót.
nomeg a felvetést,ami már régentervben van, csak a megvalósítás még várat magára.

Mammamia 2008.10.27. 17:37:20

Kedves DLSB "iskolapolgárok"! Véletlenül találtam erre az oldalra:kolléganőm lányának szerettem volna leszedni a felvételi tájékoztatót, de nem jött be az új dlsb honlap, ezért beírtam a googl-ba, és ezt az oldalt adta ki – szinte elsőként - a kereső. Ezzel csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy nyitott könyvet írtok e helyen a belső ügyeitekről, amit bárki láthat, olvashat.
Az én gyerekem is ide jár. Néhány évvel ezelőtt, amikor nyolcadikos volt, elmentünk a suliba, megnéztük a sulit, koleszt, meghallgattuk a tájékoztatót, bementünk a nyitott órákra, és őszintén mondom, nagyon tetszett, amit láttunk. Sokan a fejemhez vágták akkor: hogy merem elengedni a 14 éves lányomat kollégiumba. Én meg azt válaszoltam, hogy nyugodt szívvel, mert ez a suli minden szempontból átlagon felüli, a gyerek abszolút biztonságban lesz. Ezt a mai napig egyébként így gondolom. Nem vagyok azonban biztos abban, hogy ezt az a szülő is így fogja gondolni, akinek épp most készül a gyereke a DLSB-be, és véletlenül, vagy szándékosan rákeresve rátalál erre az oldalra, és beleolvas.
Félreértés ne essék! Nagyon jó, hogy van ez a fórum, ahol nyíltan ki- és meg lehet beszélni a problémákat, ahol tanár és diák egyaránt őszintén „beszélhet” az ügyes-bajos dolgokról. Azt hiszem, ez – ahogy Tanár úr fogalmazott – minden „iskolapolgár” számára fontos és tanulságos, akár beszálltok az eszmecserékbe, akár csak olvassátok azokat. Szóval meggyőződésem, hogy kell ez a fórum!
De! Én azért mindezt egy belső használatú portálon tenném a helyetekben, nem pedig egy mindenki által látható, elérhető oldalon. Egy nyolcadikos gyerek anyja-apja lehet, hogy helyből megijed attól, amit itt olvas: botrány, piálás, öngyilkossági kísérlet, rendőrség…. Ilyenek persze MINDEN középiskolában előfordulnak, és biztos vagyok abban, hogy még ennél jóval nagyobb arányban és jóval nagyobb problémák is. Csakhogy azokról általában „csak” az érintett suliban, esetleg csak az érintett közösség, tanuló, szülő, tanár tud. Nem verik nagydobra. Nehogy azt gondoljátok, hogy mi szülők is esetenként nem keveredtünk bajba a középiskolás éveink alatt (tisztelet a kivételnek, persze), ez talán némileg együtt is jár ezzel a korral (hogy valami bölcset is mondjak). Meg kell beszélni, jó, ha meg tudjátok beszélni! De nem a nyílt vizeken. Nem tartozik másra. És attól, hogy ilyen dolgok előfordulnak, még nem rossz a suli, nem rossz a kolesz, és nem feltétlenül rosszak azok a srácok sem, akik adott esetben rosszat tettek. Az a leendő „almádis szülő”, aki ezeket a hozzászólásokat olvassa, és aki amúgy is bizonytalan, hogy jó helyre engedi-e a gyerekét, nem biztos, hogy mérlegel. Olvas, megbotránkozik, elbizonytalanodik… Pedig ez a suli kiváló!
Az oktatás problémáit fel kell vetni (jó, hogy felvetitek!), hiszen fontos, hogy úgy alakuljanak a dolgok, ahogyan a Világ is alakul. De azt is gondolom, hogy a középiskolai oktatás nem feltétlenül kívánságműsor. Készítsen fel az életre, de főként a továbbtanulásra. Adjon széles látókört (ez a tanárokon is múlik), de adjon biztos tudást és alapműveltséget is (ez meg a tananyagon múlik).
Bocs, hogy ilyen hosszan és tudálékosan fejtettem ki a véleményemet, de sajnálnám, ha az „idegenek” nem jól értenék ennek a fórumnak a lényegét.
Minden leendő DLSB-s diáknak és azok szüleinek üzenem: tartalmas diákévek, fantasztikus közösség várja Őket Almádiban!
Üdv.: egy NEM aggódó „almádis” anyuka

ánnón 2008.10.27. 19:16:23

Szerény véleményem szerint...
egyetértés végett nem kívánnék belekötni semmibe, sőt hát jogos minden... kivéve... nos a nyílt fórum...
igen lehet, hogy elbizonytalanodnak néhányan...
de nem lehet mindig csak a mézesmadzagot mutatni...
azért lett ilyen helyen úgy tudom, pont ezért, hogy mindenki elolvashassa aki szeretné.
Igaz, láthatjuk hogy egyre kevesebben jelentkeznek a mi kis iskolánkban.. régen ugye többszörös túljelentkezés ilyen 20xos... most meg kb 2-3 szoros ha jól informált volnék...
szóval valóban meg lehet hogy nem teszünk okvetlenül azzal jót hogy nyílt fórum...
azonban én úgy érzem hogy így talán az illetékes személyek (gondolok tanárokra és bárkire igazából) jobban felfigyelnek és észreveszik, hogy mi javítani szeretnénk, azonban ahhoz két oldal szükségeltetik.

Igaz az indulatok félrevitték helyeken az oldalt, de ez szerintem mostanra már eltűnt és maradt az ép eszű gondolkodás... remélem:)

nem volt túl határozott egy válasz, bevallom, de hát szünet van, agyilag zokni vagyok, sajnálom...
További szép... estét mindenkinek

ivan_campevic 2008.11.02. 11:17:51

kedves mammamia,akkorsem hiszem el hogy te egy mammamia vagy
neharagudj:D

Mammamia 2008.11.02. 16:13:47

Kedves ivan_campevic, valóban nem vagyok "Jézus Mária(!)", sem "Uramisten" ( na de pláne!)... ha erre gondoltál.... :)
Vagy esetleg félreértelek, és abban kételkedsz, hogy én egy almádis gyerek szülő anyja vagyok...? Mert AZ viszont tényleg VAGYOK!
Ja, és nem haragszom.

Romanista 2008.11.02. 20:29:07

na az mindegy is hogy anya vagy sem, (persze csak itt)
de ennek értelme így nincs:

"Ilyenek persze MINDEN középiskolában előfordulnak, és biztos vagyok abban, hogy még ennél jóval nagyobb arányban és jóval nagyobb problémák is. Csakhogy azokról általában „csak” az érintett suliban, esetleg csak az érintett közösség, tanuló, szülő, tanár tud."

ha mindenhol akkor mindenki tudja, ha meg csak azok tudják akkor honnan tudjuk hogy mindenhol.

ha anyuka még emlékszik a demóra (nyiltnap) és az elhangzott nativekre akkor ezt a kérdés feldobhatná a kis lánynak. (hány native volt, hol milyen mikor etc)

a bifidus esensistől sem hánynak a reklámban egyébként.
süti beállítások módosítása