Üdv mindenkinek.
hát én is firkantok valamit ide, de tudnotok kell hogy ez egy vélemény, szigorúan. objektivitás vagy tudományos háttér, na az nehezen lesz benne, ha egyáltalán.
na kezdjük.
rengeteg dolog felvetődött itt, amit sokan sokféleképp ítélnek meg, szerintem alapvetően már ez egy jó dolog. mind az ok, mind a következmény. talán ivan egy kommentjében olvasható az a jelenség miszerint tanár-diák közti űr. (kialakuló? kilakult?) valamint az is hogy ez baj.
na most aki ezzel nem ért egyet - márhogy ez a jelenség nem sok fényes dolgot jelent - az ne olvassa tovább vagy de,de akkor csak higgadtan.
amit én kérdeznék az annyi hogy miért lehet ez? hol gyökerezik a probléma?
szerintem, mivel ez a kapcsolat is - mint minden másik - több tényezős, meg kell "vizsgálnunk" mindkét oldalt. először lássuk az egyiket aztán ha gondoljátok majd a másikról is szólok mint valami pseudo-Zarathu... najó ez viccnek is rossz.
((vizsgálat nyilván ironikusan túlzó, mivel vélemény és közel nem tudományos esszé))
nos.
a mai diákság, a mai fiatalok, ugye szinte teljesen különböznek, például a tíz évvel ezelőttiektől. hatalmas a különbség köztük; jóval nagyobb mint a tíz évvel ezelőtti diákság és az őket megelőző tíz évvel azelőtti diákság közt. mire gondolok? pl.: ha 10 percet kell várni egy albumra hogy megszerezzem akkor azt mondom hogy oké. régebben ha ennyit kellett várni a boltban az is okés volt.
kiragadott, egyszeri példa, el tudunk még képzelni pár hasonlót.
na mármost, elvárható-e egy ilyen "rétegtől", hogy ugyanazokkal a módszerekkel, ugyanolyan eredményt érjünk el, ugyanazt a teljesítményt hozzuk ki belőlük, mint a megelőző generációkkal?
elvárható-e ezektől az emberektől, hogy 15,20,30-an egy ember "véleményét", stílusát, álláspontját egyszerre és teljes mértékben egyforma odaadással elfogadják?
kezeket fel tanárok, akinek nem az az érdeke, hogy a gyereket (?) érdekelje amiről szó van.
MI, úgy növünk fel, lassan mindannyian, hogy bekapcsolom a gépet, elolvasok, meghallgatok, megnézek egy cikket, véleményt, filmet, zenekart, blogot, madárfüttyöt vagy bánom is én, kicsit lejjebb megyek és ott vannak a kérdések, vélemények és egy VITA. név nélkül elmondhatom a véleményem, mert mások feltételezik, hogy értelmes ember vagyok. tehát nem veszekedés, vita.
kérdés: hol van/jelenik meg a történelem oktatásban ma a többiek (Szlovákia,Románia,Törökország) jelenlegi oktatási nézőpontja? hol van az angol oktatásban az ellenőrzött diákok közti célnyelven való beszélgetés? miért utáltatjuk meg az irodalmat első évben az Odüsszeiával, amit esetleg sokkal jobban megértenének később?
hol a vita, hol van egymás véleménye, hol az interakció, hol a csapatépítés és a csapat munka, hol a figyelem felkeltésre való törkevés?
persze én nem jó anarchistaként kívánom áthúzni az eddigieket, csak arra kérek mindenkit aki hasonlókban döntés közeli helyen van hogy gondolja meg, gondoljon rá, etc.
attól a ponttól hogy a diák kicsit is szabadabbnak érzi magát a tanulmányaiban, érdekelni fogja, hogy mit tud ő kihozni belőlük magának. tehát elkötelezett, elkötelezettebb lesz mind az tananyag, mind a tanár felé.
a tábla előtt álló, magyarázó tanár és a csendben körmölő diák ideje lejár(t).
www.youtube.com/watch?v=WxB1gB6K-2A
Romanista
Utolsó kommentek