Friss topikok

Linkblog

blog-e

Miért is?

Ezt a blogot almádiban tanuló diákok hozták létre azért, hogy legyen egy olyan hely, ahol ki lehet beszélni a problémákat, a gondokat (és a jó dolgokat úgy szintén). Reményeink szerint elérjük, hogy mindenkinek felnyíljon a szeme: a Suliért Tenni Kell. Mindenkinek.

Utolsó kommentek

Miért nem ... és miért mégis... (Keczer Zoltán)

2008.10.03. 12:56 | dlsbbloggerek | 20 komment

Miért nem írok a blogra?

Miért burkolózom "gőgös és kényszeredett hallgatásba", mikor tanárként itt lenne a helyem?

Miért tartozom azok közé, akik "már annyira mélyen vannak " a mocsárban", hogy a kezük sem lóg ki gépelni"?

Mert zavarban vagyok, mert érzékeny vagyok, mert gyenge vagyok.

 

Úgy érzem magam, mint a diák, akinek elakad a lélegzete, mikor a tanár felszólítja. Aki érzi, az előbb még tudta a választ, de most  csak makog, és miközben nagyon nem akar hülyének látszani, tökéletesen sikerül neki.  

Megbénít a stílus, ahogyan itt az eszmecsere folyik. Nem tudok mit kezdeni a "na apuskám, gyere ki a hóra!" típusú felhívásokkal. Ugyanakkor a frappánsan megfogalmazott remek gondolatok miatt kíváncsian lesek minden hozzászólást.

 

És akkor miért mégis?

Mert én egy ló vagyok. Nem is akármilyen, egy állatorvosi. Én vagyok az a tanár, aki miközben egyik kezével bajba jutott tanulókat lökdös ki a kollégium kapuján, a másikkal részegen randalírozók buksiját simogatja. Mindeközben nem mulasztja el, hogy gáncsot vessen az elsősök hagyományteremtő igyekezetének.

Hogy csináltam? Egyszerű: hibáztam. Nem is egyszer.

Lássuk, hogy volt:

 

1. Barnának az osztályfőnöke vagyok. Azon a bizonyos napon én találkoztam vele először. Miközben rendőrök keresték, mert mindenki azt hitte, megöli magát. Beszéltünk. Őszintén. Azt mondta, meggondolta magát. Együtt mentünk vissza a kollégiumba. Este az édesanyja hazavitte. Sem akkor, sem később senki nem mondta, hogy a kollégiumból ki lenne tiltva. Kértük, egy ideig maradjon otthon, próbálja elkezdeni rendbe tenni a dolgait, és adjon időt a társainak, akiket rettenetesen megviseltek a történtek, hogy ugyanezt tegyék.

Életem során sajnos már többször kellett megtapasztalnom,hogy egy  öngyilkossági kísérlet (még akkor is, ha valójában nem az) miként hat a környezetre. Sokakat érint mélyen és nagyon rosszul. Az elkövető szándéka ellenére alattomos, durva támadás. Különösen a lelkileg fogékonyak, érzékenyek ellen irányulhat, sebezhetővé teheti őket. Nekik próbáltam segíteni úgy, hogy ezzel kapcsolatos gondolataimat megosztottam néhány érintett tanulócsoporttal. Nem állt szándékomban Barnát lejáratni, ellehetetleníteni, neki ártani. Hibáztam. Hibáztam, mert félreérthető voltam és volt, aki félre is értett.

 

2. A részegen randalírozóknak is én vagyok az osztályfőnöke. Amit tettek, elfogadhatatlannak tartom. Ahogyan utána viselkedtek, azért tisztelem őket és büszke vagyok rájuk. Miért? Mert eszükbe sem jutott más nevet vagy iskolát bemondani a sajátjuk helyett, mert elvitték a balhét. Elvitték mások helyett is. Nem magyarázkodtak, nem akarták bebizonyítani, hogy "tulajdonképpen egy félreértés áldozatai". Jogosnak érezték és készek voltak elfogadni akár a legsúlyosabb büntetést, a koleszból való kizárást is. Biztos vagyok benne, hogy ugyanúgy, mint az öt évvel ezelőtti balhé szereplői (naná, hogy az én osztályomba jártak) kemény leckeként élték meg a dolgot és tanultak belőle.

 

3. Én vagyok a DÖK segítő tanár. Az elsősökkel együtt csináltuk a gólyatábort  és a gólyaavató előkészítésében is részt vettem annyira, hogy tudtam, mi mindent terveznek. A kedd délutáni lozsántai program egy rövid, de érdekes dolognak indult. Hibáztam. Hibáztam, mikor nem figyeltem oda eléggé és nem vettem észre, hogy egy több órás, éjszakába nyúló, a bejárók számára is kötelező rendezvény tervévé nőtte ki magát. Nem szóltam időben, hogy ezt így biztosan nem lehet megcsinálni, gondoljuk át együtt még egyszer. Ezért aznap délután már nem sok lehetőségünk maradt. Az eredeti ötlet megvalósítását csütörtökre halasztottuk, amit elmosott az eső. Rajtam is múlott és sajnálom, hogy így történt.

 

Van már vagy nyolc éve annak, hogy egy akkori tanuló, név szerint Kramarics Attila (akik ismerték, tudják: nem semmi figura és naná, hogy az osztályfőnöke voltam) azt mondta egy osztályfőnöki órán, ő azt értékeli, tiszteli tanárban, diákban egyaránt, ha "odateszi az arcát". Nagyon fontos, többrétegű gondolat, most csak annyit tennék hozzá: merthogy van neki saját.

Azért szeretem ezt az iskolát nagyon, mert itt a diákok és a tanárok között is a más iskolákban megszokottnál sokkal több embernek van. Ezért kérem azokat, akik kommentet írnának ehhez a bejegyzéshez, saját nevükkel tegyék, mert így talán neten kívül is szót érthetnék utána.

 

Keczer Zoltán

iskolapolgár

Címkék: tanár miért múlthét keczer

A bejegyzés trackback címe:

https://dlsb.blog.hu/api/trackback/id/tr64694116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robit ikalju 2008.10.03. 13:13:41

emberségből példát mutattál (megint) Zoli. nehéz lesz überolni. biztos vagyok abban, hogy nagyon megszenvedted a történteket és ezt az írást is. láttam az arcodon. látok egy arcot.

Romanista 2008.10.03. 13:28:05

"Tifare è un dovere di tutti, riuscirci è un onore di pochi"

r.T. 2008.10.03. 13:45:30

nem is überelni kell...hanem egyből csak felnőni hozzá... DE
néhány pontról szeretnék szót ejteni...
Nos, nem merném a fejemet(de még a kisujjamat se) tenni arra, hogy nem a tett, elkövetett súlyos vétség(vagy hogy is hívták páran) hanem sokkal inkább annak felfújása, annak borzalmasan elmesélt története hagyott ilyen nagyon mély nyomot annyi emberben (köztük bennem is, igen bennem is...)

[Igen esetleges média előtt én sem mondanám ki hogy esetlegesen mégis elküldhettük a Barnát a koleszból, hiszen az jogokba ütközne...]

Aztán. Hát most a 2. pontban számomra utalásnak tűnik az önmagát odatevés a Barnára(akarva akaratlanul...) [Igen mindnyájan ismerjük a múltat, a két évi sztoriját... de a beskatulyázás sztem [remélem] nem a szokása ennek az iskolának...]. Szóval ő esetleg azt mondta hogy nem is ő ment el tudomisénhova sétálni? vagy hogy nem ő hagyta ott a papírt vagy mit...(hát ezt azért nem hinném) vagy mit nem ismert volna be? Vagy csak szimplán nem bánta volna meg? Hát én nem így éreztem, mert beszéltem vele, igen én is fel mertem hívni mindegy...

Mellesleg, egy hibát (nevezzük akár BŰNnek) csak akkor veszünk hibának ha az elkövető(!) nem bánja meg? [az nem enyhítő körülmény inkább?!] És ha megbánja akkor persze természetesen el is felejtjük... SŐŐŐT meg is dicsérjük.
Na és ezt nem vehetik fel úgy emberek esetleg hogy lehetséges, hogy jó követendő példa, elvégre egy jó party, és még fel is néznek ránk...?!

Továbbá, a nulladikasok... lehet hogy valóban elhúzódott volna egészen 9ig akár... Lehet, hogy a bejárósok csak a fél 10es vagy milyen busszal tudtak volna hazamenni... Lehet hogy megfázott volna néhány... Lehet hogy sírtak volna mert félnek a sötétben... DE még mindez ha meg is valósulna(ismét kétleném azért) akkor is megérte volna, egy ilyen rendhagyó, emlékezetes nullaavatás...
Lehet, hogy hiba lett volna... De akkor jövő évtől már meg van mit kell csak tökéletesíteni...

Lehet, hogy nekem nincs arcom, mert nem vállalom fel a nevem... Könnyen meglehet... és hogy miért nem teszem? na nem azért mert félek a felelősségre vonástól... ugyan mire fel? Szabad ország, szabadon írhatok(még talán...)
Egyszerűen azért nem mert, 1. az oldal kezdetén azt mondták hogy ne és én így kezdtem el írni...
2. nincs kedvem átírni, lusta vagyok
3. nem a nevemet, hanem a kommentemet kérem elolvasni, átgondolni, letojni, mert számomra az a fontos... Nem csak magamért írok, ha azt tenném akkor névvel lennék...

Amennyiben a névtelenség kizárná a hozzászólást ehhez a posthoz, kérem a felügyelő akárkiket, hogy töröljék ki! Köszöntem

robit ikalju 2008.10.03. 14:10:00

na idefigyelj r. T. kezdek kicsit mérges lenni. ehhez a poszthoz sem neked, sem romanistának nincs joga (joga, érted, miről beszélek???) arc nélkül hozzászólni. neked van arcod, megértem, ha kendőt teszel elé. de akkor ehhez a poszthoz NE kommentelj! határozottan kérem, még ha nem is érdekel.
félsz? olvasd el Bulgakovot, állítólag el fogod...
mit kockáztatsz? legrosszabb esetben azt, hogy kirúgnak a gimiből, ill. sanyargatni fognak még x évig, de akkor te is itt hagyhatod... mindkét esetben folytathatod egy másik gimnáziumban.
mit kockáztatok? én az állásommal játszom. nem is kicsit. na, ennyit a bátorságról. én már nem folytathatom, de ha ez megtörténik, nem is akarom. (azért megjegyzem: nem lesz olyan könnyű engemet kirúgni. se diáknak, se tanárnak. old shatterhand felnőtt, már nem az a zöldfülű, aki geodétaként azt hitte, hogy a préri gyeptéglákkal van kirakva...)

Romanista 2008.10.03. 14:16:04

"Aztán. Hát most a 2. pontban számomra utalásnak tűnik az önmagát odatevés a Barnára(akarva akaratlanul...) [Igen mindnyájan ismerjük a múltat, a két évi sztoriját... de a beskatulyázás sztem [remélem] nem a szokása ennek az iskolának."

egyenlőre csak ennyire reagálnék: mi az hogy az iskola?
mert nyilván nem lehet mint egy homogén közeget kezelni, sőt mégcsak nem is lehet ketté választani (tanár-diák vonalon értem). sok kis egység, az van.
nem hinném hogy egységes szabályzat van a beskatulyázásra illetve a kaszt ugrásra. lehet hogy tudsz valaki(k)nek bizonyítani, mert akarsz és mert hagyják, és ennek a különböző kombinációi.
példa van rá bőven és még csak nem is kell kirívó esetnek lenned, kiugró esetnek lenned.
sőt "negatív esetnek" se.

"3. nem a nevemet, hanem a kommentemet kérem elolvasni, átgondolni, letojni, mert számomra az a fontos... Nem csak magamért írok, ha azt tenném akkor névvel lennék..."

ezzel egyetértek. bár lappang bennem a kétkedés, de egyetértek.

Romanista 2008.10.03. 14:17:12

hopp ez lemaradt: Isó Péter

f.u. 2008.10.03. 15:39:39

Huh...hátmintmondjak...először örültem egy kicsit h van ez a blog ahol a suli ügyesbajos dolgait meg lehet vitatni,de sztem ez igy már nem egészen tuti h személyes dolgokba megy át a dolog...a 2 esetről pedig mindenkinek megvan a saját véleménye(veszélyes---nemveszélyes, sulyosabb büntetés kellett volna---áhh dehogyis hisz semmitse csináltak stb... K. tanárúr pedig talán tulzottan magára veszi a dolgot...Aki ugygondolja h nem követt el nagy hibát/tette a dolgát attól ugysemkell bocsánatot kérni...aki szerint viszont hibázott/hibázik/tullép hatáskörén attól hiába kér bocsánatot ugysem érdekli... Ezvan ilyen az élet.

ivan_campevic 2008.10.03. 17:24:41

üdv
örülök,örülünk hogyírta ezt a postot TanárÚr. Teljesen korrekt.
azonban itt elnézést szeretnék kérni, mer tmost pofátlanul belekötök. mert hátvégülis,azért van ez az egész. neme?
na
"Ahogyan utána viselkedtek, azért tisztelem őket és büszke vagyok rájuk. Miért? Mert eszükbe sem jutott más nevet vagy iskolát bemondani a sajátjuk helyett, mert elvitték a balhét. "---->nabocsánat, de ebbe belekötök, bármennyire tetszik amit írt tanárút, csakazértis. másnap,habár lehet hogy nem is akkor hanem két nappal később G.F.máté jóbarátom mesélte hogy hogy jónéhányan azt mondták hogy a táncsicsba járnak. erre a jard megkérdezte hogy milyen táncsics,...noerre nemtudtak válaszolni. megvanmég. de hagyjukinkább.
r.t-re én is kedzek mérges lenni. nonemzavarhogyittvan(vagymégis?-nem) de...na tudod mit? írj egy bejegyzést,amiről akarsz,amitcsak akarsz. már kiváncsi lennék egy olyanra is.
namégegyszer,jópost.
üdv
laca

robit ikalju 2008.10.03. 20:40:09

„errare humanum est.” (tévedni emberi dolog)

a tévedések:

„egy öngyilkossági kísérlet (még akkor is, ha valójában nem az)…” – minden öngyilkossági kísérlet öngyilkosság. valójában az. akkor is, ha senki nem hal bele.


„A részegen randalírozóknak is én vagyok az osztályfőnöke... Ahogyan utána viselkedtek, azért tisztelem őket és büszke vagyok rájuk.” én nem lennék. főleg a táncsics miatt nem. főleg azért, mert a kolosszálisok megúszták. olyanok, akiknek apjuk nem lenne büszke, vagy talán mégis? nem tud róla, hogy az ő fia volt pl. az egyik nambör van? elmenekült, megúszta. apjával együtt, hiszen. nem esik messze a fájától? vagy a kettőnek semmi köze egymáshoz? honnan ered a bűn? szóval Zoli, a „biztos vagyok benne…” rosszhiszemű naivitás. ne legyél benne biztos, mert kizökkent az idő, és nincs, nem is lehet, ki helyretolja azt.

a nemtévedés:

lozsánta esetleges. ilyenek sajnos előfordulnak, nem rajtad múlt. soktényezős.

az öngyilkossági kísérlet „Különösen a lelkileg fogékonyak, érzékenyek ellen irányulhat, sebezhetővé teheti őket.” ez így van. ezen kár vitázni. volt már öngyilkosság-cunamira példa a világon. hogy kaptafámnál maradjak, az egyik leghíresebb a Werther kiváltotta. csakhogy Goethe a Wahrheit und Dichtungban gúnyolódik Wertheren. nincs joga (nem pontos az idézet, hanem csak átírt) senkinek az öngyilkossághoz, mondja Goethe, aki csak a ravaszt tudja-meri meghúzni, hiszen egy gépre bízza az életét-halálát. ha meghúzta a ravaszt, nincs visszaút. így könnyű. olyasféle ez, mint a divatos hídról leugrás. az ember nem tud repülni alapesetben, csak lefelé. hiába gondolná meg magát, hatalmasat csattan. sajnos, ilyen nekem is van az életemben. igaz, nem diák, hanem „csak” egy barát. gyávaság ez a fajta ugrás, mondja goethe. gyávaság, mert az utolsó pillanatot ellöki magától: a gyávaság bevallásának bátorságát. szerinte csak annak van joga elvenni az életet önmagától, aki centiről centire haladva képes szívébe döfni egy hosszú tőrt. szép lassan. tehát nem harakiri. inkább lélegzet-visszafojtás. szeretném azt mondani, senkinek sincs joga. ajándékot nem illik, nem szabad. sehogy, semmi módon. még akkor sem, ha az ajándék nem tetszik nekünk.


Zoli, tévedtél abban, hogy azt hitted, neked nem szabad hibát elkövetned (mindenki másnak igen).
r. T. azt kérdezi: „egy hibát (nevezzük akár BŰNnek) csak akkor veszünk hibának ha az elkövető(!) nem bánja meg?” uhh, erre most tényleg nem tudok válaszolni, pedig etikát is tanítok (sic!) ebben a gimnáziumban. de a nem nevesítésedről szóló rizsálás nem tetszik. nem kérem, hogy fedd fel magad. csak annyit kértem: Zoli posztján ne írj név nélkül. most elmondom, miért, hátha megérted:
először is azért, mert Zoli kérte. le lehet tojni a kérést? le, amennyiben ártó (vagyis nem őszinte, hanem hátsó, manipulatív) szándékot látunk mögötte. és még sok egyéb más esetben is. egyet biztosan tudsz mondani, de amikre hivatkozol… kacag a vakbelem (nekem még van). nem a névtelenség zárja ki a hozzászólást ehhez a poszthoz, hanem az emberség. és most nem a dezodorált hónaljakra gondolok, elhiheted…

hadd legyek én is most egy kicsit patetikus: szóval értem én, mi a baj. Keczer Zoli lelki szegény. lelki szegény a szó valódi értelmében: tudja, hogy Istennel szemben soha nem lehet igaza. ezért „alapból” nem jellemző rá a fő bűnök egyike, a superbia (gőg). soha nem láttam önteltnek, még akkor sem, amikor beismerte, hogy tévedett (mint most). tudja az ember, ha rászorul a kegyelemre. nincs más kiváltsága, csak ez.

eper92 2008.10.03. 22:14:27

Függő helyzetben lévőt, kiszolgáltatottat arra biztatni, hogy fedje fel magát, álljon ki arccal...hát minimum naivitás. Azért az osztályozós, sorseldöntős oldalon állva könnyebben vállalhatja magát az ember a tévedéseivel együtt. Ja és más a helyzet 20-on innen és 40-en túl is! Az egyik érett (?), a másik max. érendő. Aztán van diák, akit egy suliéletre megjegyeznek azért, mert ivott (később úgy említik, mint "a diák, akivel nulladikban is baj volt") és vannak egyenlőbbek.
Az öngyilkosságról: jó, ha védik a többi diákot is , de ennek a módja lehetne pl egy szakemberrel (pszichológus vagy ilyesmi) való alapos átbeszélése az esetnek, mert a tanár szakmája a tanítás, elég, ha azt jól csinálja. Nem kell mindenhez értenie, de ne is kontárkodjon, mert árthat vele. Szerintem.

robit ikalju 2008.10.03. 22:43:45

zsófi, szomorú vagyok. remélem, nem én tanítalak magyarból, mert hát a szövegértés... nem biztattam r.T.-t, hogy. csak arra kértem, ezen a poszton ne írjon név nélkül. tehát lehet itt nem írnia. tudom, ez is támadható.
egyébként ugyanarról beszélünk, tehátlag még egyszer elismétlem (remélem, többet nem kell):
megértem, ha a diák nem vállalja fel az arcát (nevét), ha kendőt köt elé. hiszen kiszolgáltatott, nem biztos, hogy van, de lehet oka félnie. (hazudtam. attól tartok: VAN OKA FÉLNIE!) tehát igazából egyetlen diákot sem biztatnék arra, hogy fedje fel a nevét, ha kritizálni akarja a tanárát. jó okom van ezt mondani. sajnos itt tartunk.
ugyanakkor: a tanárnak - ha megszólalNA, vállalnia kell a nevét. ő ugyanis mitől félNE? egyre inkább meggyőződésem, hogy Keczer Zoltán kivételével azért nem vállalja, mert nincs arca. NINCS. és ezért mondtam, hogy adjátok meg azt a tiszteletet Zolinak, hogy teljesítitek a kérését.
a többiek agyon fognak hallgatni benneteket. igazgatónőstül, igazgatóhelyettestül, stulstül. kész van már a magyarázat, abbiza. borítékolom. ha akarjátok, le is írom, leragsztom, aztán elővehetitek majd...
szóval ott tartottam: a diáknak van oka félnie. mégis azt mondom: NE FÉLJETEK! egy életetek van... hm.

robit ikalju 2008.10.03. 23:44:34

hoppá. fáradtas vagyok. eper2-nek ment persze az üzenet, nem Zsófinak.

roni 2008.10.03. 23:51:15

off.
erről most csak ez jut eszembe:
" the only thing we have to fear is fear itself"
én nem félek. (van egy ilyen film is.nem tetszett.) on.

eper92 2008.10.04. 16:54:49

Tan' kérem, én nem Önre gondoltam! Nem kell mindent a magára (és a szívére) vennie, mert nem oda szólt. :-) Bocs, ha nem volt világos: Keczer tanár úrra értettem. És az kimaradt, hogy a hiba vállalása nagyon pozitív dolog, bátran biztatok erre minden tanárt. Ettől csak emberibb lesz valaki (különösen, ha komolyan gondolja és nem vonja vissza, sem szóval, sem tettel, sem rögtön, sem később), úgyhogy emelem kalapom. Az meg, ha az érintett diák mellé leül, és neki külön is elmondja ezt, hozzátéve, hogy "nézd én talán nem is ismerlek igazán, mondd el mi bánt, miben segíthetek neked stb.) az külön tiszteletre méltó tett.
És ne aggódjon tanár úr, nem az Ön lelkén szárad, ha hülye vagyok szövegértésből, magyarból! :-)

robit ikalju 2008.10.04. 17:55:25

ó, igen, eper92, rájöttem ám azóta. meg arra is, hogy én voltam gyenge szövegértésből, úhhogy... (nah, má vállaltam is a hibámat. látod, milyen hatékony a biztatásod. de lehetám, hogy vissza. vonom. vagy rögtön. vagy később. szóval tettel.)

j.bálint 2008.10.07. 18:39:55

nem gondolom, hogy a részegedőket bármiért is tisztelni kellene. szerintem az ott lakók, a rendőrök és a kisvárosi népek körében nem fog elterjedni az esetleges megbánás története. csak egy újabb szégyenfolt iskolánk nevén. eddig is értek furcsa pillantások, amikor valakinek megemlítettem, hogy ida járok. a büntetésüket sem tartom túl komolynak, tisztelni aztán meg végképp nem fogom őket.

p.marci 2008.10.07. 19:18:23

hát a nemtiszteléshez meg a nemelsunnyogáshoz hozzátenném, hogy sem a rendőröket, sem a lakókat nem kezelték korrekt módon az illetők. és azt sem egyszer hallottam hogy egyik illető a rendőr azon kérdésére, hogy hova jár, azt válaszolta: a Táncsicsba. és a rendőr visszakérdése:Milyen Táncsicsba?. delikvens: hát azt nem tudom. félre nem értsem senki, nem utálom szívemből azt a társaságot, sőt némelyiküket kifejezetten szeretem, de gerincességből és egyenes jellemből pontosan ugyanolyan egyesre vizsgáztak mint anno én az ominózus kakával hadonászós esetemben. én megkaptam érte a bűntetésem és bizton állíthatom, hogy megtanultam a leckét. sajnos abban is biztos vagyok, hogy ez róluk nem mondható el. ráadásul kedves méltán hírhedt kramarics barátunk 100%ig biztos vagyok benne, hogy szintén nem említené a tanárúrral egy lapon őket.

osztályból 2008.10.10. 13:27:16

Tisztelt Tanár Úr!
Én nagyon büszke vagyok Önre amiért felvállalta a tévedését, eddig voltak kétségeim, de mostmár nincsenek. Személy szerint én örülök hogy az Ön osztályába járhatok.
Köszönöm.

fair@ 2008.10.16. 20:15:43

Tisztelt Tanár Úr!
Nagyon tetszett a bejegyzése, abszolút öszintének tűnt, és természetesen igaznak. Ahhoz a bizonyos incidenshez-amit mindnyájan tudunk hogy mi-csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem érdemes lenne beszélni róla, mint egyénileg a diákkal, mint az osztállyal, mint pedig az iskola összes évfolyamával.Ez egy olyan téma, amelyben mindenki érdekelt, és amellyel kapcsolatban mindenkinek tisztában kell ennie a tényekkel. Ahogy a Tanár Úr leirta, valóban voltak hibák, de hát az ember nem is lenne ember, ha nem követne el hibákat...Ez a gólyatáboros dolog pedig nem csak a Tanár Úron múlott, hanem még sok más emberen, akiik még mindig gyerekesen viselkednek...Én csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni.

kammy 2009.03.31. 17:27:25

"az iskola összes évfolyamával"
süti beállítások módosítása